ďťż
Przegl‘daj w‘tek
aaaaMetaliczny stukot pod obciążeniem ursus c 330aaaa Witam
Mam problem z ursusem gdy jadę pod górkę (obciążony silnik) słychać metaliczne stukanie z silnika problemu nie ma gdy zjeżdżam z górki lub gdy ciągnik stoi chodzi na wolnych obrotach . Co jest powodem stuków ? Jak można zdiagnozować źródło stukania ?
ROZRZĄD, ZAWORY itp - Słyszałem że stukot słychać bez względu na obciążenia i zakres obrotów jeżeli się mylę poprawcie mnie.
UKŁAD ZASILAJĄCY - Tu nie znam żadnych informacja więc jakby ktoś mógł wyjaśnić kiedy i jaki stukot występuje przy wadliwym działaniu pompy, wtryskiwaczu, złym koncie wtrysku .
PANEWKI KORBOWODY - Jak wyżej jakby koś mógł rozwinąć co jak i dlaczego .
PIERŚCIENIE - Też nie mam dokładnych informacji ale wydaje mi się że oprócz stukanie wystąpił by spadek mocy, ubytki oleju, kopcenie na czarno.



a na pewno to z silnika może to skrzynia? :unsure:

a kiedy tak sie stało, raptownie zaczeło stukać

u mnie jak w capku stukalo to panewki naszly jedna na druga ale stukalo caly czas a jak zgasilem to juz nie zapalil i potrzebny byl szlif walu ale od 10 lat mam spokoj



Wyraźnie słychać stukot z silnika. Kiedy to się stało dokładnie trudno określić ciągnik stał ok 4 miesięcy bez odpalani jak było przed postojem nie nie wiem :( . Jakieś 3 tygodnie naprawiałem rozrusznik przewody ( powód ciężko palił przeskakiwał będnix )oprócz tego regulacja kąty wtrysku regulacja wtryskiwaczy. I dopiero w tedy opaliłem ciągnik. Jak myślicie czy złu kąt wtrysku może być przyczyną stuku ? Zapłon ustawiłem według książki ale czy opóźnienie/za wczesny zapłon daje takie stuki ?

za wczesny zapłon może byc przyczyną tego stuku

Ale za wczesny zapłon daje stukot pod obciążeniem czy na całym zakresie obrotów ?

Dobrze posłuchaj bo u mnie też to było w zeszłym roku i to stukało w skrzyni i to jakieś tryby poszły

Wczesny zapłon daje stukot pod obciążeniem i kiedy szybko naciśniesz gaz to też bedzie stukał.

ja mysle ze to skrzynia co co ty w silniku stukało? albo te łonczenie silnika ze skrzynia sa tam takie łożyska ale raczej nie albo jakaś śrubka sie obluzowała i dostaje trgań na wysokich obrotach he he :D

Muszę jeszcze raz sprawdzić zapłon ustawiony został według książki wcześniej był za późny i teraz go przyspieszyłem . Pytam teraz z ciekawości jaki zapłon( za wczesny za późny ) da łatwiejszy rozruch ?

wczesny zapłon jak dasz to bedize łatwiej palił ale szybciej wypali zawory a raczej ich gniazda u mnie też jest ten stukot raz na jakiś czas , nie jest to stukot pochodzenia skrzynia - sprzęgło . On wypływa z silnika

może coś z klawiaturą-luz na koniku-pęknieta spręzyna- sprawdzic popychacze oraz -przedewszystkim rozrząd -pasowałoby sprawdzic koła zębate-zdjąc pokrywę rozrządu

ten dzwiek pochodzi z okolic góry silnika najprawdopodoniej jest luz gdzieś w klawiaturze ale dziwne że pojawia sie raz na jakiś czas , jakby miał luz to by cały czas dawało ??

odkręć pokrywę zaworów oraz pokrywę z boku bloku tam gdzie są prowadnice popychaczy i sprawdz czy popychacze nie maja luzów -bez tego jesli nie zobaczysz nikt wiecej nie potrafię podpowiedzieć

Zły kont może być przyczyną. Często tak jest przy polskich perkinsach. Przy 30-tce nie sptkałem się z tym jeszcze. Ja doradzam jeszcze zdjęcie miski olejowej, u mnie poluzowana śruba na korbowodzie była przyczyną tych stuków. Trochę długo już na tym jeździsz bo u mnie tego samego dnia pokazał kolano(aczkolwiek orałem pół dnia z tym stukotem dopiero w drodze powrotnej jak wykręcilem max obroty wyszła przyczyna stuków).


archeo